12.7.2014

Polttarit Ranskan hovissa

Polttareista on nyt jo kulunut joitakin viikkoja. Minulla oli jotain aavistusta, mutta kyllä silti yllätyin, kun tytöt viikonloppuna ammutuimaan pelmahtivat ovesta sisälle. Minua puhuteltiin prinsessaksi ja tulevaksi kuningattareksi, ja pyydettiin pakkaamaan laukkuun muun muassa korsetti, korkokengät ja meikit. Minä en kysellyt mitään, vaan yritin vain olla mukana juonessa sen mitä pöllämystymiseltäni kykenin :). Aikaisempina päivinä ja viikkoina täällä oli ihan kauea sää: vettä ja kylmää kuin syksyllä. Minun polttaripäiväni oli ensimmäinen päivä pitkään aikaan, kun aurinko paistoi ja alkoi olla taas lämmintä! Hirveän hyvä tuuri! Valitettavasti kuvat on otettu vasta syömisen jälkeen, eikä kattauksia enää ole.










Minun vietiin vaunuillani aka autolla äitini luokse, jossa odottivat loput polttarivieraat ja ihanasti katettu pöytä. Hiljalleen minulle selvisi polttareiden teema. Oli rankan hovia, prinssejä ja prinsessoja, kreivittäriä ja mustia leskiä... Teema oli siis Marie Antoinette ja 1700-luvun hovi. Sinänsä teema ei olisi voinut osua paremmin nappiin. Äidillä söimme brunssin, ja samalla kampaaja-meikkaaja laittoi minulle tyyliin sopivan kampauksen ja meikin. Minulla alkoi olla olokin kuin prinsessalla. 










En voi kertoa kovin tarkkaan, mitä teimme seuraavaksi. Voin kuitenkin kertoa, että olin aluksi ihmeissäni, mutta sitten heittäydyin ohjelman vietäväksi. Jäi kyllä niin paljon hauskoja muisstoja! Keräsin kukkia ja ruusun terälehtiä ulkona, ja kävimme syömässä Pannukakkutalossa. Palasimme takaisin äidin luo, missä minulle oli suunniteltu maalausta ja runojen kirjoittelua. Koska äidillä ei ole saunaa, morsiussauna oli korvattu morsiuskylvyllä. Kylpyyn oli siroteltu aiemmin poimitut terälehdet ja kukat ja kylpyhuone oli korsiteltu kynttilöin. Seuraavaksi tehtiin morsiustaikoja ja minä - varsinaisena "parisuhde-experttinä" - annoin kylvystä tytöille parisuhdevinkkejä. Syömistä ja juomista oli, sekä mukavaa ja rentoa yhdessäoloa. Juuri sellaiset polttarit kuin toivoinkin! Illalla mietin vain, että kestäisipä tätä vielä pari päivää lisää, koska oli niin mukavaa, heh. Saatte varmaankin nähdä polttareiden satoa vielä myöhemminkin ;).








Ei kommentteja: