30.1.2013

Insomniaa


Kävin äidin kanssa palkitsemassa itseni sushilla. Annos oli iso, riisi oli hyvää, kala oli hyvää...ainoastaan makrilleista en tykännyt :D.








Minulla on ollut todella absurdi viikonloppu ja alkuviikko. Kävin katsomassa viime viikon perjantaina Anna Kareninan, joka oli ihan mukava elämys. Ei parhaita elokuvia, joita olen nähnyt ja puvustus vaivasi minua, mutta ihan mukavasti meni kaksi tuntia. Ostin elokuviin makuunista irtokarkkeja. Söin itseni sokeriöveriin. Yleensä se menee ohi syömällä jotain suolaista. No, ei tällä kertaa. Olin pahoinvoiva koko illan, mutta seuraavana päivänä oli parempi olo, vaikka mikään ruoka ei kyllä maistunut. Vietin päivän sohvalla. Illansuussa alaselköni alkoi kipeytyä. Lopulta kipu oli sen verran ilkeä, että päätin varmuuden vuoksi soittaa äidille, jos tulisi tarvetta käydä lääkärissä. Miksi kaikki kivut ja sairastumiset tulevat aina viikonloppuna illalla niin että pitäisi jonottaa päivystyksessä pikkutunneille juoppojen kanssa? Onneksi päivystykseen ei kuitenkaan tarvinnut lähteä. Sen sijaan menin äidin luo yöksi, jotta en olisi yksin, jos kipu pahenisi. Söin ison tujauksen särkylääkkeitä ja yhden antibiootin tapaisen tabletin. Yöhön mennessä kipu oli vaimennut niin, että sain ihan hyvin nukutuksi. Huolestuin alunperin, koska kipu muistutti kipua, joka minulla oli nelisen vuotta sitten munuaistiehyetulehduksen yhteydessä. Tuolloin jouduin kolmeksi päiväksi sairaalaan, joten halusin pelata varman päälle. En sitten tiedä mikä mömmöistä auttoi tai mikä se kipu ylipäätään oli. Mystistä. 

Viikonlopun sekoilun lisäksi edelliset kaksi päivää ovat olleet surrealistisia, sillä en ole juurikaan nukkunut kahtena edellisenä yönä. Eilen minulla oli kandin maturiteetti, johon kertasin kandiani muun muassa neljän ja kuuden välissä yöllä, kun totesin ettei se nukkumatti vain suostu vierailemaan. Yritin väsyttää aivoni nukkumaan :D. Ei onnistunut. Ajattelin eilen illalla, että kyllähän sen unen on nyt tultava, koska olin niin rasittunut. Joogasin, join rauhoittavaa laventeliteetä, söin hyvän iltapalan ja kuuntelin rentouttavaa musiikkia. Väsytti, mutta sängyssä en vain nukahtanut. Muistikuvat yöltä ovat todella epämääräiset. Saattoi olla, että nukuin jokusen tunnin ennen kello kuutta, jolloin taas heräsin. Sen jälkeen nukahdin uudestaan, mistä olen aivan varma, sillä se oli ainoa hetki kahteen edelliseen yöhön, kun minusta tuntui nukkuneelta. Tänään pitikin sitten tältä pohjalta käydä haastattelemassa lapsia graduani varten. Ihan hyvin se meni. Olen ollut lähinnä uupunut. Jännä juttu on se, etten unen puutteesta huolimatta ole ollut erityisen väsynyt. Että sellainen vuodatus. Jospa sitä tänä yönä oikeasti nukkuisi!

Perjantaina on tarkoitus lähteä äidin, siskojen ja siskon kaverin kanssa Helsinkiin! Olen varannut itselleni kaksi sovitusaikaa hääpukuliikkeisiin lauantaiksi. Toivon, että saisin varmuuden ainakin siitä, minkä mallisen puvun haluan. Olen ollut nyt vähän hukassa koko pukuajatuksen kanssa. Minun oli nimittäin tarkoitus ostaa se Vera Wangin fairy princess, mutta minulle tietämättömästä syystä kauppa kariutui ihan viimetingassa (en ehtinyt maksaa mitään, älkää pelätkö). Nyt uuden puvun etsiminen on NIIN vaikeaa, kun olin jo valinnut the puvun. 

Ei kommentteja: